دست خط مدیر مسئول

نوع مقاله : دست خط مدیر مسئول

نویسنده

دانشجو، مهندسی طبیعت، دانشکده منابع طبیعی، دانشگاه تهران.

چکیده

اهمیت و جایگاه ویژه منابع ­طبیعی بر همگان آشکار است، چرا که تمامی موجودات زنده و غیرزنده متاثر از تغییرات محیط ­زیست هستند. در صورت وقوع تغییرات اقلیمی و محیط­ زیستی؛ انسان، جانوران، گیاهان و بناهای تاریخی نیز دچار اختلال می ­گردند.
منابع طبیعی، موهبتی خداوندی است که از مجموعه موجودات، منابع و عوامل و شرایط هماهنگی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیاتش به آن وابسته است، به وجود می­ آید.
بیابان و بیابان ­زایی بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می­ گذارد و نتایج زیان­باری برای زندگی انسان، حیوان، گیاه و بناها دارد. در جهان امروز، مسئله بیابان ­زایی، یکی از مهم ­ترین و حادترین مشکلات تمدن انسانی است و نقش انسان در گسترش بیابان­ زایی بسیار چشمگیر است. منابع ­طبیعی، برای بقای نسل بشر آفریده شده است و پیوندی ناگسستنی میان انسان و طبیعت وجود دارد.
خداوند همه نعمت ­های خود را در عالم طبیعت، برای رشد و تعالی آدمی آفریده است و انسان را خلیفه و مالک این نعمت­ ها قرار داده­است. فلذا همگان موظفند برای حفظ منابع­ طبیعی بکوشند.
در پایان از تمام همراهان محترم نشریه، اعم از اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان محترم که برای انتشار شماره ­ی دیگری از نشریه تاغ ما را یاری کردند، بسیار سپاسگزارم.
و من الله التوفیق
 محمدصادق رهبانی
مدیرمسئول نشریه تاغ